A Nielsen médiakutató cég érdekes elemzést készített az alkalmi játékosok (vagy ahogy az angol mondja, casual gamerek) játszási szokásairól. A szerdán kiadott elemzés szerint – amely egy pc-ket monitorozó rendszer, a GamePlay Metrics egy mintáját vette alapul – a Windowsban található pasziánsz nagyobb függőséget okoz, mint a World of Warcraft legújabb verziója, legalábbis ha a játék rendszerességét tekintjük.
Az elemzők hét hónapig vizsgálták, hogy a játékosok milyen gyakorisággal térnek vissza játékukhoz, és arra jutottak, hogy a 47 millió pasziánszjátékos 20 százaléka mind a hét hónapban játszott, míg a WoW 5 millió játékosának csak a 12 százaléka. Persze ez önmagában nem mond sokat, és a Nielsen nem vizsgált néhány olyan tényezőt, ami árnyalná ezt az adatot, például azt, hogy a játékosok milyen arányban játszottak munkaidőben.
Elemezték viszont a játékokkal eltöltött időt nyolc játék esetében (Polar Bowler, Chessmaster Challenge, Great Escapes Solitaire, Chuzzle, Americas Army: Operation, Half-Life 2, Spore, WoW), és arra a nem meglepő eredményre jutottak, hogy alkalmi játékkal sokkal kevesebb időt tölt el az ember egy huzamban, mint hardcore játékkal. Az előbbiek esetében 31 perc volt az átlag, az utóbbiak esetében 80 perc, a nehézsúlyú győztes pedig a WoW, amivel egy átlagos játékos kemény két órát tölt, ha már egyszer leül elé.
Az elemzés további részeiből kiderül, hogy az alkalmi játékok között a kártyajátékok a legnépszerűbbek (ezen én őszintén meglepődtem), ezeket követik a logikai játékok, továbbá hogy az alkalmi játékosok 58 százaléka nő. Az alkalmi játékosok általában gyengébb, fél vagy egy giga RAM-mal felszerelt géppel rendelkeznek, mint az átlagos hardcore játékos (két giga).
Utolsó kommentek