Közveszélyes Munkakerülő

A Közveszélyes Munkakerülő a flashjátékok alfája, Szodomája és Gomorrája. Itt minden nap talál valamit, amivel jól elklikkolhatja a munkaidejét.

KMK Poló rendelés

Utolsó kommentek

Címkék

akció (113) állatos (3) aszociációs (3) autóverseny (9) celeb (8) cikk (3) csajos (1) demo (1) disztroj (192) egészséges életmód (1) egyklikkes (5) egyperces (1) előzetes (1) építkezős (3) escape room (5) évértékelés (2) facebook (17) fantasy (2) fgs 2009 (1) fgs 2009 díjazott (1) figyelemjáték (11) film (1) filmes (4) fizetős (8) flashjátékipar (3) főzés (1) főzöcskézős (1) fps (7) gasztró (1) gasztro (1) gasztronómia (1) grow (2) gyerekjáték (4) hajigálós (2) halloween (1) hellókarácsony (11) horror (5) húsvét (2) interjú (1) játékpályázat (15) kaland (70) kártyás (9) kérdezzfelelek (1) kmk galéria (2) kmk póló (3) kmk rejtvény (14) kmk születésnap (11) kockajáték (3) kőpapírolló (1) közélet (1) közlemény (46) közösség (15) kretén (41) különbségkereső (15) kvíz (5) láncreakció (3) látogatottság (1) letölthető (13) logika (275) lövegtorony (29) lövöldözős (61) magyar (36) mahjongg (1) manga (2) mario (5) marketing (2) matek (5) média (1) memória (4) menedzserjáték (1) mesterlövés (8) michael jackson (2) multiplayer (1) műveltségi (9) művészi (1) nemflash (26) nemjáték (10) nem gyerekeknek (4) ninja (2) offtopic (1) pacman (4) point n click (18) póker (2) politika (1) puzzle (4) remake (2) retro (69) ritmusjáték (2) sakk (1) shockwave (9) shooter (42) sinecron (1) sport (23) starcraft (1) stratégia (105) sudoku (1) szemétparaszt (49) szemléltető játék (1) szerepjáték (19) szimulátor (3) szókirakó (4) táblás (4) tank (2) teszt (2) tetris (7) toplista (8) türelemjáték (2) twitter (2) ügyességi (406) űrhajós (3) válogatás (6) várvédő (9) verekedős (11) vicces (55) warcraft (3) wow (1) zenés (1) zombi (1) zombis (2) Címkefelhő

A gordiuszi gráfok visszatérnek

Untangle
2008.01.17. 10:32 -sg-
Címkék: logika

Igazi flashjáték-klasszikus a Planarity, amiről már megemlékeztem. A programban a feladat egy csomópontokból és élekből álló objektum, ún. síkgráf kibogozása úgy, hogy ne legyenek a gráfban egymást metsző élek. A Planarity nagy baja volt, hogy igazi pályák helyett csak a pontok számát növelte, és nem volt vége a játéknak. Az Untangle ebből a szempontból jobb, bár a 17 pálya nem túl sok, azzal együtt sem, hogy az utolsón már vért lehet izzadni.

Szerintünk: (4/5)
Ön dönt: (4,4/5)

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmk.blog.hu/api/trackback/id/tr75300588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

limbekcs 2008.01.17. 12:34:43

ezt a "kibogozást" hívják síkbarajzolásnak. jó tanács: ha a gráfunkban teljes ötszöget (összes oldalél és átló behúzva) vagy három ház + három kutat látunk, ne sokat erőlköjünk... :)

Tuvalu 2008.01.17. 13:19:22

limbekcs
Inkább azt mondanám, hogy mivel VAN megoldás a játékban, ezért ha az általad leírtakat látjuk, akkor erölködjünk csak, és nézzük meg jobban, mert valamit rosszul látunk. :)

LuGo 2008.01.17. 14:10:35

lugo.atw.hu/eh.png

itt elgondolkoztam folytassam-e ...

LuGo 2008.01.17. 14:29:15

de töretlenül:
ez már feladta a leckét
lugo.atw.hu/eh2.png

itt elhültema dologtól, és kis pihenőt adtam magamnak:
lugo.atw.hu/eh3.png

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.01.17. 15:30:21

done
de én nem csatolok spoilert :D

gibson 2008.01.17. 16:35:38

LuGo, Uglee, van valami taktikátok is vagy csak randomszerűen próbálkoztok amíg nem sikerül? mert nekem a 6-os pályától kezdve elfogytak az ötleteim :)

LuGo 2008.01.17. 17:50:46

én igyekeztem mindig háromszöget alkotni először, és mindig 3 sarokra kihúztam, és szépen egesével kezdtem kihúzkodni őket, előbb utóbb összejött :P

BaSa · http://basa.blog.hu 2008.01.17. 18:23:53

Én meg úgy csináltam mintha egy nagyon összebogozott karácsonyfa izzó lenne. :-)) De akkor is feladtam úgy 7 pálya után.

gibson 2008.01.17. 18:41:22

ritka bosszantó játék :)

kobax 2008.01.17. 22:17:54

Délután aránylag simán eljutottam kb. az 5-6. pályáig.
Ilyen késő este, 2 pohár bor után, már a 3. is nehézségeket okozott...
Egyébként aranyos, csak tényleg bosszantó:)

AK-47 2008.01.18. 00:35:42

nekem délután mutatta meg egy kolléga, akkor pár perc alatt eljutottam a 7-8ik pályáig, aztán este 8 körül ültem le, és éjfélre megvolt a végéig. Én úgy kezdtem neki, hogy oldalra kicsoportosítottam a pontokat aszerint hogy hány másikhoz csatlakoznak. aztán fogtam a legtöbbel kapcsolódókat és beraktam középre, aztán oldalról behúzogattam a hozzájuk tartozó néhánnyal kapcsolódó pontokat, majd az azokhoz kapcsolódóakat. Aztán egy idő után már csak improvizálni lehet. Na azt hiszem ez nem volt túl érthető, de hátha mégis... Mindenesetre én tök jól szórakoztam...

fordp01 2008.01.18. 09:27:27

én az evil-nél (3/4 4-kor :D) feladtam, de ma nekifutok mégegyszer. és szerintem is kvajó :)

Öngerjesztő Erg 2008.01.18. 12:43:06

Zsír! :)
Megoldási algoritmus (leginkább a 10+ szinteken):
-az összes pontot a szélre kivinni
-olyan pontokat keresni, amikhez csak pár él tartozik, az egyik ilyenel lehet kezdeni
-szépen építkezni, míg több olyan pont lesz, ami nagyon sok "rossz" helyre csatlakozik
-ezekből hármat kiválasztani és belőlük egy nagy háromszöget csinálni
-a többi pontot a háromszögön belül elrendezni

Íme a végeredmény:
ongerg.blog.hu/media/image/untangle-level17.JPG

gibson 2008.01.18. 19:32:19

csak rá kell érezni és instant függőséget okoz - aztán megcsinálod a 17. pályát és hirtelen vége... :) kár, hogy ilyen rövid lett.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.20. 15:29:37

hát én a 6-os környékén inkább feladtam mielőtt a függőség kialakulhatott volna

vadiuj1 2008.01.20. 21:08:04

Ha jol tudom, akkor a problema NP-teljes, tehat ne akarjon senki altalanosan mukodo jo algoritmust mondani, vagy ha igen, akkor jelntkezzen az 1millio dollarert az amerikai milliomos bacsinal...

vadiuj1 2008.01.21. 10:14:01

Mekkora vadbarom vagyok...
Nyilvan az eldontesi problema konnyu, lasd elso komment.

gibson 2008.01.21. 11:46:04

hát algoritmust nem tudok mondani, de a taktika pofonegyszerű, ha egyszer ráérzel. ki kell választani 3 egymásoz kapcsolódó pontot, mindhárom lehetőleg minél több másik ponthoz is kapcsolódjon, ezt a hármat kihúzni egy háromszöggé, a többit bent elrendezni pedig már csak idő kérdése, a lényeg, hogy egyik vonal se keresztezze a másikat.