Közveszélyes Munkakerülő

A Közveszélyes Munkakerülő a flashjátékok alfája, Szodomája és Gomorrája. Itt minden nap talál valamit, amivel jól elklikkolhatja a munkaidejét.

KMK Poló rendelés

Utolsó kommentek

Címkék

akció (113) állatos (3) aszociációs (3) autóverseny (9) celeb (8) cikk (3) csajos (1) demo (1) disztroj (192) egészséges életmód (1) egyklikkes (5) egyperces (1) előzetes (1) építkezős (3) escape room (5) évértékelés (2) facebook (17) fantasy (2) fgs 2009 (1) fgs 2009 díjazott (1) figyelemjáték (11) film (1) filmes (4) fizetős (8) flashjátékipar (3) főzés (1) főzöcskézős (1) fps (7) gasztró (1) gasztro (1) gasztronómia (1) grow (2) gyerekjáték (4) hajigálós (2) halloween (1) hellókarácsony (11) horror (5) húsvét (2) interjú (1) játékpályázat (15) kaland (70) kártyás (9) kérdezzfelelek (1) kmk galéria (2) kmk póló (3) kmk rejtvény (14) kmk születésnap (11) kockajáték (3) kőpapírolló (1) közélet (1) közlemény (46) közösség (15) kretén (41) különbségkereső (15) kvíz (5) láncreakció (3) látogatottság (1) letölthető (13) logika (275) lövegtorony (29) lövöldözős (61) magyar (36) mahjongg (1) manga (2) mario (5) marketing (2) matek (5) média (1) memória (4) menedzserjáték (1) mesterlövés (8) michael jackson (2) multiplayer (1) műveltségi (9) művészi (1) nemflash (26) nemjáték (10) nem gyerekeknek (4) ninja (2) offtopic (1) pacman (4) point n click (18) póker (2) politika (1) puzzle (4) remake (2) retro (69) ritmusjáték (2) sakk (1) shockwave (9) shooter (42) sinecron (1) sport (23) starcraft (1) stratégia (105) sudoku (1) szemétparaszt (49) szemléltető játék (1) szerepjáték (19) szimulátor (3) szókirakó (4) táblás (4) tank (2) teszt (2) tetris (7) toplista (8) türelemjáték (2) twitter (2) ügyességi (406) űrhajós (3) válogatás (6) várvédő (9) verekedős (11) vicces (55) warcraft (3) wow (1) zenés (1) zombi (1) zombis (2) Címkefelhő

Menekülés mindenhonnan

Submachine-sorozat
2008.02.08. 10:38 -sg-
Címkék: kaland escape room

Újabb régi adósságot törlesztek, PierP nevű munkakerülőnk óriási segítségével. A kattintgatós kalandjátékokon belül van egy érdekes vadhajtás, az escape room puzzle-k, vagyis azok a klausztrofób játékok, amelyekben valamilyen szűk térből (szobából, pincéből, rozzant világítótoronyból) kell kijutnunk. A műfaj egyik legjobbja Matheusz Skutnik műve, a Submachine sorozat, de erről már beszéljen PierP: „Talán ha egy hete jött ki a legfrissebb, ötödik epizód. Az első rész egyszerűségéhez képest az utolsó részekben már mélyen kidolgozott, komplex pályák vannak. És ami a legjobb bennük: nincs pixelvadászat, ami a leggyűlöletesebb ezekben a játékokban. A tárgyakat meg lehet találni (észre lehet venni a képen, nem csak a kurzorváltozás alapján), a logika értelmes, de sokszor meghökkentő, ráadásul van mögötte valami történet is, ami csak részről részre bontakozik ki (aki a Lostot szereti, ezt is bírni fogja). Egy-két nap munkakerülés simán összejön a sorozattal.

A játékok fenn vannak a saját oldalán is (pastelgames.com), de rengeteg egyéb helyen is, például az arcadetown.comon (a saját oldala a múlt héten nagyon lelassult, gyanítom, az új rész forgalma miatt, de most már normális, gyorsan jön minden). A linkek: első rész (Submachine 1: The Basement), második rész (Submachine 2: The Lighthouse), harmadik rész (Submachine 3: The Loop), negyedik rész (Submachine 4: The Lab), ötödik rész (Submachine 5: The Root). Vannak még oldalágak (például a Submachine: Future Loop Foundation) és egy baromi egyszerű nullás verzió is (Submachine 0: The Ancient Adventure), ez utóbbi valahol a második- haramdik rész környékén készült ujjgyakorlatként. Az első résznek vannak variációi is (azokat talán nem is mind Skutnik készítette), de arra már keressen rá, aki akar.” [A kép a második részből készült, de érdemes mindegyiket kipróbálni.]

Szerintünk: (5/5)
Ön dönt: (4,5/5)

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmk.blog.hu/api/trackback/id/tr52330990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szusz 2008.02.08. 10:51:45

mind nagyon jó. én a jayisgames oldalon találtam rá. ahol a megoldások is megvannak. a többi alkotását is tudom ajánlani. a Covert Front című két darabos nagyon filmszerű.

fects 2008.02.08. 11:18:12

Azért nem mondanám, hogy nincs tárgyvadászat, de tényleg jobb, mint a műfaj többségénél.

fordp01 2008.02.08. 11:32:19

én a crimson room óta nem találtam normálisat. úgyértem, élvezhetően játszhatót, és nem gagyiegyszerűszart vagy 1000évalattsevégigkínlódóst. de most akkor ezeket kipróbálom.

fordp01 2008.02.08. 12:22:45

na akkor a világítótoronynál elakadtam :)) lehet, h mégse nekem valóak ezek :D

zed_on_bass 2008.02.08. 12:24:37

A "baromi egyszerű" nullással is elakadtam, amiben nem lehet lőni, az nem nekem való, úgy látszik.

Hommes Frites 2008.02.08. 13:54:04

Azért ez sem túl agyas, igaz, hogy még csak az első pályát toltam le. Ha van egy kapcsoló, azt kapcsolni kell, ha van 4 szám, akkor keresni kell valahol négy számot, ha három csavar van egymás mellett, akkor tudod, h valahol ugyanolyan szögbe kell állítani három hasonló kör alakú izét...
Egyszer volt egy kedvesebb hasonló, ahol valami kis fickóval kellett bénázni, hogy ne menjen a bolygójának neki egy másik. Az viccesebb volt.
Még egyszer, nem láttam a többi pályát, csak az elsőt. Lehet, hogy a többi állat.

-sg- 2008.02.08. 13:56:06

Ó, az első legfeljebb csak bemelegítés...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.02.08. 14:06:31

Még csak az első kettőt játszottam, de a másodikban van szivatás. Ha nem olvasok bele a leírásba, az életben nem veszem észre a kék alapon, kék átjárókat...

Bobby Newmark 2008.02.08. 14:07:45

Ja persze, nem pixelvadászat. Az első tényleg. A másodikon egy secretet már találtam, de a néhány kezdőszobából kijutást még nem.

Nagyon hamar fel tudják kúrni az ilyen pixelvadászatok az agyam...

És ez a második tényleg olyan, hogy a tárgyakat csak a kép felső felén lehet használni? Bejön a lóbaszó inventory, eltakarja a fél képet, a tárgyat meg dragandroppolom (sokkal szarabb, mint az 1. részben a klikkelésesnél), de nem csukódik le az inv... Látványos a visszafejlődés az első rész óta.

TH 2008.02.08. 14:10:03

Én meg utálom az összes ilyen típusú játékot...Bénák és unalmasak, főleg, mert nekem nagyon nem mennek ezek.

toi 2008.02.08. 14:41:46

a 2. részben, a csatornában a kapcsolgatással mit kell csinálni? mikor 3 gomb villan ki egy klikkre.

toi 2008.02.08. 14:50:50

qurvaélet! megvan!

Pikka 2008.02.08. 15:57:02

2.nál kínomban és is a walktrought olvasom...de itt elakadtam: Go right and you can find a fork in the square hole. Secret(3) on top.
hát minek a topján? vagy mi? nagyítóval nézem a pixeleket, akkor se találok semmiféle secretet. áááá

flea 2008.02.08. 16:08:40

Hommes Frites, szerintem a Samorostra gondolsz :)
www.amanita-design.net

Brecsi · http://www.seopack.hu 2008.02.08. 16:10:38

Pikka, ott van az, de nem az üregben, hanem a jobb felsőben valahol. A téglák közé bújt:D

Pikka 2008.02.08. 16:20:07

Megvan, köszi:)
Nagy nehezen kikeveredtema csövekből, mindig eltévedek a sötétben:D

Pikka 2008.02.08. 16:31:01

A kamreában kéne látni valamit?

Pikka 2008.02.08. 16:47:09

Tiszta agybaj. Még is csalással is kihívás nekem:D Aszongya, hogy fönn a tetőben az összes piros izét változtassam zöldre...de mégis hogyan, ááá

Pikka 2008.02.08. 17:05:52

végrevége... amúgy 19 secrettel is simán vége :D

Corruptor 2008.02.08. 17:48:44

Végignyomtam egytől négyig. A harmadik volt a legkönnyebb. Most jöhet a resztli :-)

Hommes Frites 2008.02.08. 23:43:04

Huh... a másodikon még a leírással is nehezen ment a legvégén, hogy hol kell berakni a + meg - izéket... nem találtam az utat. Ennél még a Hot Dog Bush baromsága is kellemesebb időtöltés.
Mármint szerintem. :)

PierP. 2008.02.09. 16:13:46

Aki leginkább lődözni szeret, annak tényleg nem ez való :) Viszont gyorsan végignyomtam újra az első három részt, és újra meg kell állapítanom, hogy tényleg nincs durva pixel hunting. Ez utóbbi ugyanis azt jelenti, hogy olyan helyre kell kattintanod egy képen, amiről egyáltalán nem látszik, hogy oda érdemes kattintani... Pl. egy 50x50-es fehér fal 2x2-es fehér kockájára, ami tök ugyanolyan színű, mint a többi, és még az egérkurzor se változik kézre, hogy segítsen egy kicsit. Na jó, azért persze nem árt kicsit feltekerni a monitoron a fényerőt :) Különösen a csatornában. És persze nem mondtam, hogy egyszerűek a feladványok (a második résznél a legnagyobb szívás szerintem rögtön az elején van, az első néhány szobában, annál durvább már nincs benne, azzal én is elszüttyögtem egy ideig), de azért mindenhez van valami támpont. Ja, és nem kötelező összeszedni mind a 20 (valójában 21 van) piros bogyót, anélkül is végigmehetsz a játékon, csak a végén kimaradsz egy bónuszból.

Az inventory kezelés a 2.-ban elég béna, a továbbiakban kicsit jobb. És még ha nem is akarnád végigtolni mindet, a 4. résznek szerintem mindenképp érdemes nekiugrani, nagyon jó ötletek vannak benne. A 3. meg felfogható egy kis logikai játéknak, uzsonnára. Szóval van itt minden, ami kell :)

BaSa · http://basa.blog.hu 2008.02.09. 18:05:14

Háát, úgy tűnik ez a játéktípus nekem se nagyon való, a baromi egyszerű nullásat próbáltam, abban súgóval együtt a kapu kinyitásáig jutottam. :-))

Corruptor 2008.02.09. 22:00:34

Megvan mind. Nem voltak nehezek :-)
Na jó, volt ami rendesen fejtörést okozott. Az ötös elég komplex.

jubilleum 2008.02.10. 09:04:14

megoldás hol van hzzá?
a másodiknál elakadtam:(

szusz 2008.02.10. 12:50:57

a saját oldalán például.
pastelstories.com

szusz 2008.02.10. 12:56:20

bocs, kimaradt az előző hozzászólásomból: pastelgames.com, majd ott klikkelj fölül a flash games címszóra, ott vannak a játékok és a megoldásaik.

flea 2008.02.11. 08:52:38

Ja, egyébként a műfaj elindítója (és szerintem eddigi legjobbja) kimaradt:
The Mystery of Time and Space
www.albartus.com/motas/
(A Crimson Room alkotói és Anode&Cathode-ék legalábbis kifejezetten elismerik, hogy innen szedték az ötleteiket - és ők is az elsők között voltak.)

mt85 2008.02.11. 12:49:15

Hát arról, hogy melyik mennyire könnyű:

az egyest különösebb gond nélkül megcsináltam (a kanállal szenvedtem picikét), aztán a nullást gondoltam kipróbálom, ha már annyira könnyű, és nem ment segítség nélkül. A bal oldal után annyira rá voltam állva valami hasonló megoldásra a jobb oldalon, hogy nem is gondoltam másra.

Szóval akinek a 0 nem ment, próbálja meg az egyest, hátha :)

Corruptor 2008.02.11. 16:32:56

Mint Culumbo! Figyel, jegyzetel (fontos) és mászkál. Össztehasonlít, miegymás. Persze vannak dolgok, amik evidensek, de a többit csak így lehet.

coucou 2008.02.11. 22:28:07

ez a teleportos 4. resz a boldog bekeidok Zak McKrackenjere emlekeztet :)

mt85 2008.02.11. 23:03:34

Én is nekiálltam a másodiknak, hát kellemes szenvedés :) Bár szerintem a lényegi részeket már megtaláltam, a teleportnál (?) is 5/2 már zölden világít, nincs is nálam több elpakolható cucc, szóval valamit tuti nem vettem észre.

Apropó, menteni lehet valahogyan?

toi 2008.02.08. 14:41:46 - kérdésére: ha megoldod, hogy mindegyik világítson, akkor megnyílik egy másik hely.

mt85 2008.02.11. 23:04:39

Ja, meg még annyi,hogy egy lelakatolt ajtót nem tudtam még kinyitni. A csatornákban 3 olyan helyiséget találtam, ahol lehet kezdeni valamit (egy piros, meg egy, ami egy másikkal van összefüggésben), lehet ott van még valami?

NBeus 2008.02.13. 21:19:37

Valószínűleg nagyon béna vagyok, de a második részben én még a kezdő szobákban vagyok, csak 1 secret-et találtam meg és nem jövök rá a túrót kell nézni a monitorban, a piros gombokat meg hiána nyomogatom. Mit nem vettem észre???????

gibson 2008.02.13. 22:26:01

mt85, Benya: ha segítség kell, ott az english walkthrough a játék alatt, ha nagyon elakadtok, érdemes belenézni (amúgy, igen, a csatornában van még pegy-két dolog, és Benya, a fotel mellől vedd fel a kis szart és rakd be a gramofonba, aztán a kis rombuszt vagy mit ami már nálad volt rakd be a másik szobában az állólámpa-szerűségbe... :)

gibson 2008.02.13. 22:29:30

azzal meg nem értek egyet, hogy nincs benne pixelvadászat, a világítótoronyban több olyan eset is volt, amikor semmi nem utalt arra, hogy jobbra vagy balra lehet menni adott helyen, csak amikor nagy elkeseredésemben próbálgattam a képernyőn húzogatni az egeret, akkor láttam, hogy az kézzé változott..

NBeus 2008.02.16. 11:54:50

hmmm a harmadikban elakadtam a 9-es pályán, ahol a betűket össze kell illeszteni a színekkel, és mindkét panelen 3 fix. a leírástól sem lettem okosabb :(

Té, mint Tamás 2008.02.16. 16:59:25

Pedig már tudod a megoldást, tényleg csak össze kell illeszteni a színeket a megfelelő kezdőbetűkkel. Vigyázz, a zöld és a sárga könnyen összekeverhető.

NBeus 2008.02.16. 19:03:59

megvan! én idióta. köszi

darvicor 2008.02.18. 14:11:56

a másodikban a zölden világító (glowing teal) fejtörőnek mi a megoldása? a leírásban is csak annyi van benne hogy "enter in the dot code from earlier" de milyen kód? a pamfletben lévő 1857? és azt hogy viszem be? vagy az egyik note végén lévő m=550? vagy valami egyéb?

NBeus 2008.02.18. 14:36:26

a barnászöld szobában jobbra volt egy kép amin a világítótorony van rajta. arra rákattintasz, és a képen belül még egyszer rá kell kattintani a vízszintes vonalra. azon van a kód, pöttyökből kirakva

darvicor 2008.02.18. 14:40:36

vazz...ezer kösz!!!

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2008.02.22. 17:35:07

én annyira fel tudom b@szni az agyam ezekkel, de közben meg rákattantam ezerrel...
na, és még rímel is :)

Serio (törölt) 2008.08.04. 15:59:40

Az első pár Submachine nagyon kiakasztott, túl nagy volt a játéktér és a kezdetleges grafika miatt a hangulat is inkább volt untató mint nyomasztó. :) Abszolút nem hozta azt a feelinget amit pl. a Crimson room...

Aztán kipróbáltam a frisseket, és kellemeset csalódtam. :D Ez egy hatalmas királyság.
süti beállítások módosítása