Közveszélyes Munkakerülő

A Közveszélyes Munkakerülő a flashjátékok alfája, Szodomája és Gomorrája. Itt minden nap talál valamit, amivel jól elklikkolhatja a munkaidejét.

KMK Poló rendelés

Utolsó kommentek

Címkék

akció (113) állatos (3) aszociációs (3) autóverseny (9) celeb (8) cikk (3) csajos (1) demo (1) disztroj (192) egészséges életmód (1) egyklikkes (5) egyperces (1) előzetes (1) építkezős (3) escape room (5) évértékelés (2) facebook (17) fantasy (2) fgs 2009 (1) fgs 2009 díjazott (1) figyelemjáték (11) film (1) filmes (4) fizetős (8) flashjátékipar (3) főzés (1) főzöcskézős (1) fps (7) gasztró (1) gasztro (1) gasztronómia (1) grow (2) gyerekjáték (4) hajigálós (2) halloween (1) hellókarácsony (11) horror (5) húsvét (2) interjú (1) játékpályázat (15) kaland (70) kártyás (9) kérdezzfelelek (1) kmk galéria (2) kmk póló (3) kmk rejtvény (14) kmk születésnap (11) kockajáték (3) kőpapírolló (1) közélet (1) közlemény (46) közösség (15) kretén (41) különbségkereső (15) kvíz (5) láncreakció (3) látogatottság (1) letölthető (13) logika (275) lövegtorony (29) lövöldözős (61) magyar (36) mahjongg (1) manga (2) mario (5) marketing (2) matek (5) média (1) memória (4) menedzserjáték (1) mesterlövés (8) michael jackson (2) multiplayer (1) műveltségi (9) művészi (1) nemflash (26) nemjáték (10) nem gyerekeknek (4) ninja (2) offtopic (1) pacman (4) point n click (18) póker (2) politika (1) puzzle (4) remake (2) retro (69) ritmusjáték (2) sakk (1) shockwave (9) shooter (42) sinecron (1) sport (23) starcraft (1) stratégia (105) sudoku (1) szemétparaszt (49) szemléltető játék (1) szerepjáték (19) szimulátor (3) szókirakó (4) táblás (4) tank (2) teszt (2) tetris (7) toplista (8) türelemjáték (2) twitter (2) ügyességi (406) űrhajós (3) válogatás (6) várvédő (9) verekedős (11) vicces (55) warcraft (3) wow (1) zenés (1) zombi (1) zombis (2) Címkefelhő

I. KMK Játékpályázat: Asteroids 4K

Asteroids 4K
2009.06.11. 06:30 -sg-

Még két versenyző van hátra az I. KMK Játékpályázat pályaművei közül, az egyik Soothsayer alkotása, az Asteroids 4K. A címből is látszik, hogy a program egy Asteroids-klón, illetve hogy nagyon pici: 4, azaz négy kilobájtos. Ez utóbbi nem kis fegyvertény az egyre többet töltögető flashjátékok korában, ugyanakkor az ilyen szélsőséges optimalizációs (vagy inkább minimalizációs) kísérletek a játékélmény ellen dolgoznak: a programba semmi nem fért bele az alap funkciókon kívül, nincsenek nehézségi szintek, változatosabb játékelemek, satöbbik. Szóval elég hamar rá lehet unni, ugyanakkor a technikai bravúr dicsérendő, és az is szimpatikus, hogy a szerző a forrást is mellékeli, más alkotókat is bátorítva. Nálam így végül összejött a hármas. (Értékelési szempontokról bővebben itt.)

Szerintünk: (3/5)
Ön dönt: (3,2/5)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmk.blog.hu/api/trackback/id/tr421177080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andie 2009.06.11. 09:16:14

Én, aki C64 alatt tanultam meg programozni, és napokat, heteket töltöttünk azzal, hogy beleférjünk a 64k memóriába egy komplett játékkal vagy demóval, igenis értékelem a próbálkozást és a kivitelezést!
Szomorúan figyelem, ma menö tendenciát, hogy játékok már 3 DVD-n sem férnek el, és programok olyan indokolatlan erőforrást kivánnak, hogy csak nézek. Egy pici odafigyelés, egy kis optimalizáció és máris felére csökken a res igény. Egy külön postot megérne a mai programozó titánok forráskódjai, felszabaditatlan hatalmas memóriaterületek, leakek, bugok...
Gratula!

MDylan 2009.06.11. 10:11:08

Ügyes, és köszönjük a forrást! Mindig is érdekelt, hogy milyen egy ilyen játék programkódja, most legalább beleleshetek.

TH 2009.06.11. 10:42:12

Csatlakozom Andie-hez, én is nagyra értékelem a memóriatakarékosan megírt cuccokat, ez nálam most erősen felfele kerekít majd...
Aztán nézzük:
Grafika: 3 (semmi extra)
Zene/hang: 1 (nincs)
Játékélmény: 3/4 (erősen szubjektív, de én élveztem, hogy végre normálisan lehet lőni a nyomorult aszteroidákat. általában nem lőnek ilyen gyorsan a hajók ezekben a játékokban...Hátránya, a posztban is említett funkcionalitáshiány...)
Ötlet: 1/2 (hát ebben sajnos semmi eredeti nincs)
Kódolás, programozás: 5 (ld. fenn), bár még a programot nem volt időm megnézni, és valszeg annyi időm nem is lesz, hogy megértsem. :) ez most egy kicsit felfele kerekít tehát...
összesen: így végül összejön egy gyenge hármas. :)

Burwor · http://loot.blog.hu 2009.06.11. 10:49:55

92100 pont elsőre. Annak ellenére, hogy nem egy eredeti ötlet engem megfogott.

Abba a 4k-ba azért még belefért volna egy pár nagyon egyszerű feature, powerup-ok, shield, 3 irányba lövő, energia. Pl. egy kis particle, lehetne ugyanúgy csinálni, ahogy a bulletList-et kezelted és jó lett volna a hajó fenekéből kilépő füstnek, illetve egyszerű robbanásnak amikor egy asteroidát eltalálsz. Ugyanolyan elhaló GameObjectként, mint a lövedék, random irányba random sebességggel elindítva.

Semmi gond nincs a játékkal, nekem kifejezetten tetszett. Piros pont, amiért nem 3 életünk van, hanem egy nagy életerő csíkunk.

Nálam ez egy négyes alá: Játéktechnikailag korrekt, bár nem feltétlenül eredeti program, aminek a kivitelezése döcög itt-ott. Kis tanulással az alkotó még sokra viheti.

flashgames 2009.06.11. 11:33:31

Köszönöm az elismerő véleményeket. Akinek kedve van fejlesztheti tovább a programot, mindenféle extra funkció felhasználásával. Sajnos nem sok időm jutott erre a programra és nem akartam elbonyolítani sem, hiszen akkor a kezdő programozók nehezebben ismernék ki magukat benne.

Érdemes megnézni milyen Flash játékokat lehet készíteni 4k-ban. Itt több forrásfájl is található, amiből szintén sokat lehet tanulni:

www.gamepoetry.com/blog/4k_flash_march_09/

Kr1ssz 2009.06.11. 13:22:11

:D Ha egy irányba nyomjuk a gombot folyamatosan, felgyorsíthatunk fénysebességre, és ha mindezt átlósan tesszük , rátapadva a tűzgombra... :D Egyszer sikerült megcsinálnom hogy mindenhol ott legyek egy időben és minden egyes pixel tűz alatt legyen :D

Tuvalu 2009.06.11. 13:25:21

Kr1ssz:
Én meg csak a jobb gombot, és a tüzet nyomtam. Kb 300Knál untam meg. Nem mondom, hogy sose jöttek belém, de nagyon ritkán. Talán ha a jobb és bal gombot használom, akkor senki.

De haladni? Minek?

fraki 2009.06.11. 14:10:45

@flashgames: Nagyon jók ezek a 4k játékok, kösz a linket

flashgames 2009.06.11. 17:02:39

Aki nem bírja a fénysebességet az cserélje le a billentyűkezelőben a kódot az alábbira:

if (keyUP)
{
ship.acc.x = Math.cos(ship.angle * 0.0174532) * 100;
ship.acc.y = Math.sin(ship.angle * 0.0174532) * 100;
if (Math.sqrt(ship.vel.x * ship.vel.x + ship.vel.y * ship.vel.y) > 100)
{
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}
}
if (! keyUP)
{
ship.vel.x *= 0.99;
ship.vel.y *= 0.99;
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}


Ezzel a módosítással az űrsünök nem meszelnek le sebességtúllépés miatt, sőt idővel még lassul is a űrhajó.

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2009.06.11. 22:19:47

Szerintem is ügyes próbálkozás. Az egy helyben állós, folyamatosan körbelövős taktika nekem is bejött. Hármas és a négyes között vívódok.

kobax 2009.06.12. 09:47:54

Én annyira nem rajongok a retroért, de ez a játék a maga egyszerű bájával valahogy megfogott. Bár sokáig nem lehet vele ellenni, de aranyos. 3-as és 4-es között vívódok én is, de összehasonlítva némelyik másik pályaművel inkább 3.
süti beállítások módosítása