Még két versenyző van hátra az I. KMK Játékpályázat pályaművei közül, az egyik Soothsayer alkotása, az Asteroids 4K. A címből is látszik, hogy a program egy Asteroids-klón, illetve hogy nagyon pici: 4, azaz négy kilobájtos. Ez utóbbi nem kis fegyvertény az egyre többet töltögető flashjátékok korában, ugyanakkor az ilyen szélsőséges optimalizációs (vagy inkább minimalizációs) kísérletek a játékélmény ellen dolgoznak: a programba semmi nem fért bele az alap funkciókon kívül, nincsenek nehézségi szintek, változatosabb játékelemek, satöbbik. Szóval elég hamar rá lehet unni, ugyanakkor a technikai bravúr dicsérendő, és az is szimpatikus, hogy a szerző a forrást is mellékeli, más alkotókat is bátorítva. Nálam így végül összejött a hármas. (Értékelési szempontokról bővebben itt.)
I. KMK Játékpályázat: Asteroids 4K
Asteroids 4K
11 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://kmk.blog.hu/api/trackback/id/tr451177080
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Andie 2009.06.11. 09:16:14
Én, aki C64 alatt tanultam meg programozni, és napokat, heteket töltöttünk azzal, hogy beleférjünk a 64k memóriába egy komplett játékkal vagy demóval, igenis értékelem a próbálkozást és a kivitelezést!
Szomorúan figyelem, ma menö tendenciát, hogy játékok már 3 DVD-n sem férnek el, és programok olyan indokolatlan erőforrást kivánnak, hogy csak nézek. Egy pici odafigyelés, egy kis optimalizáció és máris felére csökken a res igény. Egy külön postot megérne a mai programozó titánok forráskódjai, felszabaditatlan hatalmas memóriaterületek, leakek, bugok...
Gratula!
Szomorúan figyelem, ma menö tendenciát, hogy játékok már 3 DVD-n sem férnek el, és programok olyan indokolatlan erőforrást kivánnak, hogy csak nézek. Egy pici odafigyelés, egy kis optimalizáció és máris felére csökken a res igény. Egy külön postot megérne a mai programozó titánok forráskódjai, felszabaditatlan hatalmas memóriaterületek, leakek, bugok...
Gratula!
MDylan 2009.06.11. 10:11:08
Ügyes, és köszönjük a forrást! Mindig is érdekelt, hogy milyen egy ilyen játék programkódja, most legalább beleleshetek.
TH 2009.06.11. 10:42:12
Csatlakozom Andie-hez, én is nagyra értékelem a memóriatakarékosan megírt cuccokat, ez nálam most erősen felfele kerekít majd...
Aztán nézzük:
Grafika: 3 (semmi extra)
Zene/hang: 1 (nincs)
Játékélmény: 3/4 (erősen szubjektív, de én élveztem, hogy végre normálisan lehet lőni a nyomorult aszteroidákat. általában nem lőnek ilyen gyorsan a hajók ezekben a játékokban...Hátránya, a posztban is említett funkcionalitáshiány...)
Ötlet: 1/2 (hát ebben sajnos semmi eredeti nincs)
Kódolás, programozás: 5 (ld. fenn), bár még a programot nem volt időm megnézni, és valszeg annyi időm nem is lesz, hogy megértsem. :) ez most egy kicsit felfele kerekít tehát...
összesen: így végül összejön egy gyenge hármas. :)
Aztán nézzük:
Grafika: 3 (semmi extra)
Zene/hang: 1 (nincs)
Játékélmény: 3/4 (erősen szubjektív, de én élveztem, hogy végre normálisan lehet lőni a nyomorult aszteroidákat. általában nem lőnek ilyen gyorsan a hajók ezekben a játékokban...Hátránya, a posztban is említett funkcionalitáshiány...)
Ötlet: 1/2 (hát ebben sajnos semmi eredeti nincs)
Kódolás, programozás: 5 (ld. fenn), bár még a programot nem volt időm megnézni, és valszeg annyi időm nem is lesz, hogy megértsem. :) ez most egy kicsit felfele kerekít tehát...
összesen: így végül összejön egy gyenge hármas. :)
Burwor · http://loot.blog.hu 2009.06.11. 10:49:55
92100 pont elsőre. Annak ellenére, hogy nem egy eredeti ötlet engem megfogott.
Abba a 4k-ba azért még belefért volna egy pár nagyon egyszerű feature, powerup-ok, shield, 3 irányba lövő, energia. Pl. egy kis particle, lehetne ugyanúgy csinálni, ahogy a bulletList-et kezelted és jó lett volna a hajó fenekéből kilépő füstnek, illetve egyszerű robbanásnak amikor egy asteroidát eltalálsz. Ugyanolyan elhaló GameObjectként, mint a lövedék, random irányba random sebességggel elindítva.
Semmi gond nincs a játékkal, nekem kifejezetten tetszett. Piros pont, amiért nem 3 életünk van, hanem egy nagy életerő csíkunk.
Nálam ez egy négyes alá: Játéktechnikailag korrekt, bár nem feltétlenül eredeti program, aminek a kivitelezése döcög itt-ott. Kis tanulással az alkotó még sokra viheti.
Abba a 4k-ba azért még belefért volna egy pár nagyon egyszerű feature, powerup-ok, shield, 3 irányba lövő, energia. Pl. egy kis particle, lehetne ugyanúgy csinálni, ahogy a bulletList-et kezelted és jó lett volna a hajó fenekéből kilépő füstnek, illetve egyszerű robbanásnak amikor egy asteroidát eltalálsz. Ugyanolyan elhaló GameObjectként, mint a lövedék, random irányba random sebességggel elindítva.
Semmi gond nincs a játékkal, nekem kifejezetten tetszett. Piros pont, amiért nem 3 életünk van, hanem egy nagy életerő csíkunk.
Nálam ez egy négyes alá: Játéktechnikailag korrekt, bár nem feltétlenül eredeti program, aminek a kivitelezése döcög itt-ott. Kis tanulással az alkotó még sokra viheti.
flashgames 2009.06.11. 11:33:31
Köszönöm az elismerő véleményeket. Akinek kedve van fejlesztheti tovább a programot, mindenféle extra funkció felhasználásával. Sajnos nem sok időm jutott erre a programra és nem akartam elbonyolítani sem, hiszen akkor a kezdő programozók nehezebben ismernék ki magukat benne.
Érdemes megnézni milyen Flash játékokat lehet készíteni 4k-ban. Itt több forrásfájl is található, amiből szintén sokat lehet tanulni:
www.gamepoetry.com/blog/4k_flash_march_09/
Érdemes megnézni milyen Flash játékokat lehet készíteni 4k-ban. Itt több forrásfájl is található, amiből szintén sokat lehet tanulni:
www.gamepoetry.com/blog/4k_flash_march_09/
Kr1ssz 2009.06.11. 13:22:11
:D Ha egy irányba nyomjuk a gombot folyamatosan, felgyorsíthatunk fénysebességre, és ha mindezt átlósan tesszük , rátapadva a tűzgombra... :D Egyszer sikerült megcsinálnom hogy mindenhol ott legyek egy időben és minden egyes pixel tűz alatt legyen :D
Tuvalu 2009.06.11. 13:25:21
Kr1ssz:
Én meg csak a jobb gombot, és a tüzet nyomtam. Kb 300Knál untam meg. Nem mondom, hogy sose jöttek belém, de nagyon ritkán. Talán ha a jobb és bal gombot használom, akkor senki.
De haladni? Minek?
Én meg csak a jobb gombot, és a tüzet nyomtam. Kb 300Knál untam meg. Nem mondom, hogy sose jöttek belém, de nagyon ritkán. Talán ha a jobb és bal gombot használom, akkor senki.
De haladni? Minek?
flashgames 2009.06.11. 17:02:39
Aki nem bírja a fénysebességet az cserélje le a billentyűkezelőben a kódot az alábbira:
if (keyUP)
{
ship.acc.x = Math.cos(ship.angle * 0.0174532) * 100;
ship.acc.y = Math.sin(ship.angle * 0.0174532) * 100;
if (Math.sqrt(ship.vel.x * ship.vel.x + ship.vel.y * ship.vel.y) > 100)
{
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}
}
if (! keyUP)
{
ship.vel.x *= 0.99;
ship.vel.y *= 0.99;
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}
Ezzel a módosítással az űrsünök nem meszelnek le sebességtúllépés miatt, sőt idővel még lassul is a űrhajó.
if (keyUP)
{
ship.acc.x = Math.cos(ship.angle * 0.0174532) * 100;
ship.acc.y = Math.sin(ship.angle * 0.0174532) * 100;
if (Math.sqrt(ship.vel.x * ship.vel.x + ship.vel.y * ship.vel.y) > 100)
{
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}
}
if (! keyUP)
{
ship.vel.x *= 0.99;
ship.vel.y *= 0.99;
ship.acc.x = 0;
ship.acc.y = 0;
}
Ezzel a módosítással az űrsünök nem meszelnek le sebességtúllépés miatt, sőt idővel még lassul is a űrhajó.
PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2009.06.11. 22:19:47
Szerintem is ügyes próbálkozás. Az egy helyben állós, folyamatosan körbelövős taktika nekem is bejött. Hármas és a négyes között vívódok.
kobax 2009.06.12. 09:47:54
Én annyira nem rajongok a retroért, de ez a játék a maga egyszerű bájával valahogy megfogott. Bár sokáig nem lehet vele ellenni, de aranyos. 3-as és 4-es között vívódok én is, de összehasonlítva némelyik másik pályaművel inkább 3.
Utolsó kommentek