Közveszélyes Munkakerülő

A Közveszélyes Munkakerülő a flashjátékok alfája, Szodomája és Gomorrája. Itt minden nap talál valamit, amivel jól elklikkolhatja a munkaidejét.

KMK Poló rendelés

Utolsó kommentek

  • placcs: Bizony mondom néktek, ha valaki is olvassa ezt az üzenőfalat, hogy még mindig játszom vele. Pont t... (2023.08.24. 18:25) Elfoglalni a világot
  • lmlm: Ez van még? (2021.11.28. 10:28) Egri csillagok háborúja
  • WinG: Adobe Flash Player is no longer supported. Sic transit gloria mundi :( (2021.10.26. 14:30) A dobókocka el van vetve
  • placcs: Ha bárki szeretne játszani vele, a megoldás: bluemaxima.org/flashpoint/ JUHÉÉÉ!!! (2021.01.18. 21:20) Elfoglalni a világot
  • placcs: Hát sajnos véget ért egy korszak. Most a téli szünetben nagyon sokat játszottam vele. De most má... (2021.01.17. 22:21) Elfoglalni a világot
  • Utolsó 20

Címkék

akció (113) állatos (3) aszociációs (3) autóverseny (9) celeb (8) cikk (3) csajos (1) demo (1) disztroj (192) egészséges életmód (1) egyklikkes (5) egyperces (1) előzetes (1) építkezős (3) escape room (5) évértékelés (2) facebook (17) fantasy (2) fgs 2009 (1) fgs 2009 díjazott (1) figyelemjáték (11) film (1) filmes (4) fizetős (8) flashjátékipar (3) főzés (1) főzöcskézős (1) fps (7) gasztro (1) gasztró (1) gasztronómia (1) grow (2) gyerekjáték (4) hajigálós (2) halloween (1) hellókarácsony (11) horror (5) húsvét (2) interjú (1) játékpályázat (15) kaland (70) kártyás (9) kérdezzfelelek (1) kmk galéria (2) kmk póló (3) kmk rejtvény (14) kmk születésnap (11) kockajáték (3) kőpapírolló (1) közélet (1) közlemény (46) közösség (15) kretén (41) különbségkereső (15) kvíz (5) láncreakció (3) látogatottság (1) letölthető (13) logika (275) lövegtorony (29) lövöldözős (61) magyar (36) mahjongg (1) manga (2) mario (5) marketing (2) matek (5) média (1) memória (4) menedzserjáték (1) mesterlövés (8) michael jackson (2) multiplayer (1) műveltségi (9) művészi (1) nemflash (26) nemjáték (10) nem gyerekeknek (4) ninja (2) offtopic (1) pacman (4) point n click (18) póker (2) politika (1) puzzle (4) remake (2) retro (69) ritmusjáték (2) sakk (1) shockwave (9) shooter (42) sinecron (1) sport (23) starcraft (1) stratégia (105) sudoku (1) szemétparaszt (49) szemléltető játék (1) szerepjáték (19) szimulátor (3) szókirakó (4) táblás (4) tank (2) teszt (2) tetris (7) toplista (8) türelemjáték (2) twitter (2) ügyességi (406) űrhajós (3) válogatás (6) várvédő (9) verekedős (11) vicces (55) warcraft (3) wow (1) zenés (1) zombi (1) zombis (2) Címkefelhő

Életjáték matekzseniknek

The iRegularGame of Life
2008.11.18. 12:51 -sg-
Címkék: matek logika

Szokatlan játék következik most, egy logikai program, aminek komoly matematikai alapjai vannak. Ezeket az alapokat John Conway brit matematikus fektette le 1970-ben, és game of life, azaz „életjáték” néven váltak ismertté. Adott egy négyzetháló, amin teli és üres négyzetek vannak, a teli négyzetek egyedeket jelképeznek. Az egyedek állapota körönként (vagy ha úgy tetszik, generációnként) változik a következő szabályok szerint:
- ha a szomszédos nyolc mezőn 0, 1 vagy 3-nál több szomszéd található, az egyed meghal (vagyis a teli négyzet üres lesz),
- ha a szomszédos nyolc mezőn 2 vagy 3 szomszéd található, az egyed életben marad,
- ha egy üres mezőnek pontosan 3 szomszédja van, új egyed keletkezik (vagyis az üres négyzetből teli lesz).
Ezekből az egyszerű szabályokból aztán egész bonyolult dolgok következnek. Létrehozhatók például stabil és változó vagy stabil, de nem változó alakzatok, vándorló populációk, elpusztuló populációk, és így tovább. A The iRegularGame of Life ebbe a szép elméletbe vezet be 42 pályán, megadott számú egyed okos elhelyezésével kell teljesíteni pályánként különböző célt (hol egy populáció kiirtása a cél, hol egy bizonyos egyedszám elérése). Az első 10-15 pálya még elég könnyű, aztán nehezednek a feladványok, és az ember azon kapja magát, hogy a netet böngészi, hogy megtanulja egyes formációk működését. Maga a játék nem nagy eresztés, de leginkább azért, mert nehéz flashjátékot építeni Conway elméletére, az ember hajlamos csak próbálgatással megoldani a pályákat. Kipróbálni viszont mindenképpen érdemes.

Szerintünk: (4/5)
Ön dönt: (3,9/5)

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmk.blog.hu/api/trackback/id/tr93775285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andie 2008.11.18. 13:13:06

Ez frankónak igérkezik! Egyszer énis irtam egy élet-szimulátort, véletlenszerüen generált a program húsevőket, növényevőket, növényeket. Aztán véletlenszerüen mozogtak, ettek, szaporodtak, gyilkolásztak. Mókás volt :) A végén túl sok lett a húsevő, és éhenhaltak :P

A 42-ért meg külön dicséret :)

Thibbledorf 2008.11.18. 14:04:11

ajajj ez komolyabb neki gyürkőzést igényel a bölcsész agytól xD de nem adjuk fel!

TH 2008.11.18. 14:19:34

Hát nem is tudom, hogy a sejtésen és próbálkozáson kívül van-e más ésszerű módszer. Mondjuk 30 generációra előre kiszámolni, hogy mi várható, már nem feltétlenül könnyű, én ezt emiatt hamar feladtam. Ahol látszik a megoldás, ott könnyű, máshol meg csak próbálkozni tudok, ennek sok tetejét nem látom.

tkgabor 2008.11.18. 14:28:06

20ig kb sejtéssel utána meg próbálkozás meg az előzőekben szerzett tapasztalat :) nekem nem megy máshogy

kovacsferenc123123 2008.11.18. 16:12:02

"Hát nem is tudom, hogy a sejtésen és próbálkozáson kívül van-e más ésszerű módszer. Mondjuk 30 generációra előre kiszámolni, hogy mi várható, már nem feltétlenül könnyű, én ezt emiatt hamar feladtam. Ahol látszik a megoldás, ott könnyű, máshol meg csak próbálkozni tudok, ennek sok tetejét nem látom."
csatlakozom

Tuvalu 2008.11.18. 16:13:25

A level szám alatt kiirja a segítséget. Alig 5-6 félét kell megjegyezni, hogy mi lesz belőle. A többit meg általában szimmetrikusra kell kiegészíteni. Na jó, néha a pusztításhoz asszimetrikusat kell, na ott próbálkozás van.

A 42-es tényleg egész szép tisztelgés.

Cadaver!! 2008.11.18. 19:13:15

Csak néhány mintát kell megjegyezni, hogy miből mi lesz, ott már pofon egyszerű az utolsó pályáig. :)
Amúgy ha valakinek nem is megy magától érdemes a megoldásokat végig böngészni, mert néhol egészen látványos dolgok történnek.

Tarfful 2008.11.18. 19:42:29

Bakker, nem hittem volna, hogy itt találkozom a sejtautomata modellel az ökológia szigorlatomon kívül :)
Amúgy tényleg nem nagy szám, inkább csak próbálgatós, mint gondolkodtató.

KenSentMe 2008.11.19. 01:58:54

A bakkerhoz én is csatlakoznék.. az egy dolog, hogy ez egy Turing-teljes számítási modell(ként is felfogható), tehát, ha igaz az a tétel, hogy az egész létező valóság is csak Turing-teljes, akkor még az is előfordulhat, hogy az egész világ csak egy életjáték-világban működő számítógép szimulációjaként létezik.. szóval ezt tudtam, de azt nem gondoltam volna, hogy ez ilyen cool.. hogy nő, meg nem nő, meg nem változik, meg forog.. tök király.. ritkán ilyen látványos a matek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.11.19. 08:08:14

És ez csak egy a sok lehetséges életjáték közül. Én is írtam ilyet valaha :) Abban is vicces dolgot tudtak kialakulni, ha úgy tetszik magasabb létformák.

Kappa 2008.11.19. 11:01:13

Bocs az offért:

Kijött az új verzió:
kmk.blog.hu/2008/09/11/az_elit_alakulat

jópofa újításokkal.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.19. 11:25:01

ilyet (mármint az automatát) írtam vagy ötféle nyelven + excel makróként is jó sok éve :) tetszik

woozy (törölt) 2009.03.21. 00:09:58

"You burn the rope and saved us all" ... xD
süti beállítások módosítása