Gondolom senkinek se kell bemutatni a Madzsongot (angolul Mahjongg). A kínai dominónak is nevezett játékot 1912-ig csak a kínai uralkodó udvarában játszották, és csak ezután terjedt el a világon. Ma több féle szabályrendszer szerint játszhatja egyszerre négy ember. Legközelebbi rokona a römi. Internetes verziója némileg eltér az eredetitől, a lényege, hogy a játéktérről az összes kockát eltávolítjsuk. Egyszerre egy párt lehet leszedni, és csak akkor, ha mozdíthatóak, azaz se felette, se a két oldalán nincs másik kocka. Minegyik fajtából négy darab van a pályán, kivéve a növényeket, illetve az évszakokat, ezekből csak 1-1. Ezeddig azonban ebből a remek logikai játékból egy sem szerepelt a blogon, ezt a hiányosságot szeretném most pótolni.
Elsőnek a számomra legszimpatikusabbal kezdeném, a Sanghai Mahjonggal. Mind közül ennek a legszebb a grafikája, mutatja a még pályán lévő kövek számát, és ha nagyon elakadunk, kiírja, hogy mennyi választási lehetőségünk van. Egyetlen hátránya, hogy az első 5 pálya után fizetős, bár mivel a pályák mindig újragenerálódnak, ez nem is akkora baj.
A második Mahjongg némileg csúnyácskább (viszont változtathatunk a grafikán), cserébe 6 féle nehézségi szint közül választhatunk, szabadon.
A Whatajong! már nem tetszett annyira, ugyanis értelmes (értsd: 0-nál nagyobb) pontszám eléréséhez olyan sebességgel kéne leszedni a köveket, amire csak kevesen képesek a földön. Emellett viszont van lehetőség mással való játékra, azonban én ezt számomra ismeretlen oknál fogva nem tudtam kipróbálni. [UPDATE: A cél minél erősebb kombinációkat kirakni (hasonlóan a pókerhez), és pontszámokat is ezután kapunk.]
A végére pedig következzen két mutáció, melyek nagyban hasonlítanak egymásra. Először a Linkfest, amiben a cél az azonos mintájú négyzetek összekötése egy olyan vonallal, amely maximum csak kétszer változtathat irányt, természetesen minél gyorsabban, hogy minél több pontot érjünk el.
A GetM szintén az előbbi játékmenetre épül, ám itt a sebesség sokkal fontosabb, hiszen ha elfogy a szűkösre szabott idő, akkor vége a játéknak. Ahogy haladunk előre, egyre több féle mintát kell összekötnünk, egyre nagyobb számban.
Utolsó kommentek